23 May 2011

Mozilla Labs: Prospector - LessChrome HD

Salamualaik,

Kembali seketika untuk menulis dalam Bahasa Melayu. Blog ini masa pertama kali di-setup begitu bersemangat aku untuk tarik Adsense dan iklan dari luar. Tapi setelah beberapa tahun mencuba pengiklanan berasaskan blog, aku rasa mungkin sampai masa aku berselang-seli dalam bahasa rasmi penulis bagi blog ini.

Bila guna add-on ni. Hanya setengah inch perbezaan dapat memberikan anda satu kepuasan yang berbeza. Silalah mencuba.

lesschromeHD1

hover mouse ke atas tab akan menyerlahkan address bar anda.

lesschromeHD2

bila address bar tidak digunakan ia akan sembunyi secara automatik.

screencast oleh Lifehacker menunjukan kegunaan LessChrome HD

Kali ini aku nak berkongsi satu add-ons yang menarik untuk anda semua. Add-on ini digunakan untuk menyembunyikan address bar bagi Mozilla Firefox. Di inspirasikan oleh Google Chrome. Walau bagaimanapun add-on ini masih lagi dalam kategori “eksperimental”, sama-sama kita cuba dan rasa.

Berbaloi-baloi kerana dapat menjimatkan ruangan bagi layaran web.

Klik sini untuk Prospector – lesschrome HD daripada Mozilla Labs

Thumbs up p/s : aku dah try guna, memang best. walaupun aku guna monitor 4:3. jelas terasa perbezaan.

Thumbs up p/s : yang pakai Internet Explorer tu. ayuh la bertukar. IE yang lama-lama dah tua. tak sesuai dengan jiwa muda sekarang.

No comments :

Post a Comment

Say it, share your thoughts. Also can be post as anonymous.